onsdag 27 mars 2013

Härligt nya böcker!




Lagom till påsk fick vi en sändning med nya böcker!

Jag lånade två böcker som jag läst om eller sett recensioner på som verkar bra:



                


Och ett tema blev det visst också! Hundar, hundar, hundar...










För övrigt ska jag försöka hinna klart med Divergent i påsk, som Isabella tipsade om sist vi sågs! Den är väldigt bra måste jag säga och ett intressant tips för ungdomar och barn som letar efter böcker som liknar Hungerspelen.



Trevlig och Glad Påsk! :)

2 kommentarer:

  1. Jag håller också på med Divergent! Har bara cirka 30 sidor kvar och den är så spännande (tycker att den är mycket bättre än Hungerspelen) Som tur är har jag uppföljaren Insurgent också, så när första boken är slut kan jag glatt kasta mig över del två :) Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Åh nu måste jag fråga hur Insurgent var? Jag tyckte nog faktiskt bättre om Hungerspelen än Divergent :P Tycker att Suzanne Collins beskriver samhället bättre och att man får mer förståelse till varför befolkningen reagerar som de gör... saknar detta lite i Divergent, varför samhället ser ut som det gör beskriver väl författaren? Men jag saknar lite mer känsla!

    SvaraRadera