tisdag 24 juni 2014

Besviken


Näeee tyvärr jag håller inte med alla som totalt avgudar "Förr eller senare exploderar jag" av John Green. Visst den är bra, helt okej men det är ingen bok som jag fastnar för och älskar innerligt. Däremot ska det bli spännande att se filmen nu till helgen när jag precis har läst boken. Varför undrar ni då och dels är det att huvudpersonerna är så otroligt vuxna och lill-gamla! De ska ju vara tonåringar och jag vet ingen tonåring som snackar som Hazel eller Augustus... Visst historien är ju fin och slutet förfärligt, men den är ju inte särskilt originell. Det finns många berättelser och filmer om cancer och kärlek som slutar hemskt. Vad som är speciellt med denna boken är ju däremot språket som författaren verkligen leker med, men jag tycker snarare att det blir så otroligt PK och skummar när Augustus sätter igång med sina långa haranger. Däremot blir jag sugen på att åka till Amsterdam! (kanske är författarens tanke?)

Nu sågas verkligen boken, men jag känner helt enkelt att den inte är särskilt trovärdig (språket igen!) men för dig som vill ha en snyftig kärlekshistoria så är detta boken för dig!

The Fault in Our Stars (häftad)
Förr eller senare exploderar jag (pocket)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar