måndag 13 oktober 2014

Måste bara läsa vidare...!


Ibland har man ju turen att hitta en bok som det inte går sluta läsa i. Bara en liten sida till, eller kanske två...
 
I helgen passade jag på att krypa upp i soffan medan sambon rättade prov, det är så himla härligt att göra det! Tyvärr har jag blivit alldeles för dålig på att läsa hemma på helgerna, det är så mycket annat man ska hinna med och sen är jag ju väldigt road av diverse tv-serier och då blir det inte att man läser också.
 
Men i vilket fall började jag i Bornebuschs "Född Fenomenal" i förra veckan och den är riktigt härlig!
Dels ville jag verkligen läsa den, har hört så mycket gott om den och dessutom måste jag ha lite nya ungdomsböcker att tipsa om.
 
Äntligen en brud som är smart och positiv och som dessutom vet att hon är född fenomenal. Älskar språket som också är roligt. Det är enkelt vilket gör det så roligt. Däremot är den inte lättläst! Rut, som huvudpersonen heter, svänger sig med en hel del komplicerade ord ibland.
 
 
 
Två tips, läs den och tipsa andra om den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar