fredag 25 december 2015

När kommer del 2??


Det finns så många fördelar och roliga saker med att läsa, men en av de bästa är när man hittar en bok och är fast från första sidan. Man måste läsa bara ett kapitel till fast det är mitt i natten och man skulle sovit för länge sedan. Eller att man tar varje liten minut för att plocka upp boken för att se vad som händer. Jag hittade en sådan bok i förra veckan och nu längtar jag efter del 2!


Jag fick upp ögonen för den här genom BTJ´s lista och tänkte att jag skulle prova. Jag blev helt fast och ser mycket fram emot att den även ska bli film! Den är lite rå, påminner om kärlekshistorien mellan Bella och Edward (fast här är huvudpersonen tuffare) blandat med Fitzpatricks änglar och Hungerspelen.

Penryn, lillasyster Paige och deras mamma har gömt sig i 6 veckor, då änglarna kom för att förinta människorna. Kaos råder på gatorna, brutala gäng har bildats och det finns ingen polis eller militär kvar. Penryn inser att de måste fly upp i bergen för att klara sig både från människor och änglar. Men i flyktförsöket hamnar familjen mitt i ett änglabråk och lillasystern Paige blir tillfångatagen av änglarna. Kvar på gatan ligger en skadad ängel utan vingar, Penryn hjälper honom för att kunna få ut information om vart änglarnas näste ligger. Ängeln lovar att hjälpa henne och tillsammans beger dem sig iväg, kanske inte så redo att möta alla faror på vägen.

Läs läs läs om du inte redan har gjort det! Funkar från cirka 13 år och uppåt även för vuxna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar