fredag 20 april 2012

Boktips från niorna






Det är inte var dag man får boktips från skoltrötta nior... Men just idag är en sådan dag! Jag har fredagsöppet i skolbiblioteket och in kommer ett gäng nior som ska välja en bok att läsa på lektionstid. Det brukar alltid ta sin lilla stund för dem att välja... Jag blev verkligen glatt överraskad när några av tjejerna tipsade mig om några böcker och skulle därför vilja dela med mig av tipsen här på bloggen (dessutom var det ju länge sedan jag gjorde ett inlägg nu)!

Det här är allt: Cordelia Kenns kuddbok
av Aidan Chambers

De utvalda: Tankeläsaren
av Kristin Cashore



Flickan från tjugotalet
av Sophie Kinsella

En toppenfin fredag till er alla!

/Bella

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite boktips från ungdomar! De utvalda: tankeläsaren ska väl vara rätt bra? Eller är det någon annan jag tänker på?

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det!? :) Jag tror den är jättebra, har bara hört positivt om den... Har funderat på att köpa in den, tror den kan bli riktigt populär bland högstadieungdomar! Ser fram emot att läsa den själv med :)

    SvaraRadera