fredag 20 april 2012

Tillbaka till 60-talet...

Ville bara dela med mig av en bok till idag...

Ska ner till L-krona över helgen och har ÄNTLIGEN valt en bok som jag tänkte läsa på vägen ner...! Det blir "Oppositionspartiet" av Gun-Britt Sundström. Jag känner verkligen att den kommer passa både mitt humör och vädret utanför... Tunga regndroppar som musik och en grå och disig himmel i bakgrunden... Jag hoppas att boken ska få mig att glömma de andra tågresenärerna, så att jag kan få en välbehövlig stund bortom tid och rum - i två bemärkelser :).





Boken utkom första gången 1967. Den handlar om några tjejer som lever på potatisbakelser och som gör sig ökända bland andra ungdomar under namnet "Oppositionspartiet".

Jag gillar starkt färgerna på omslaget (eller om man vill: en medveten flirt med svunna tider) och ser mer än gärna fler gamla böcker i ny, snygg förpackning! Någon som läst den? Vad tyckte Ni?

Fin helg på Er!

Hälsar Bella :)

3 kommentarer:

  1. Har redan börjar läsa och jag säger bara: språkbruket... Älskart!

    SvaraRadera
  2. Ooj! Den här har jag aldrig hört talas om! Har du läst klart den? :)

    SvaraRadera
  3. Läste ganska mycket i den under helgen och gillade den på något sätt... Det känns kul att läsa en bok som är skriven om ungdomar, för ungdomar i ett helt annan tid... Men det var lite svårt att hänga med i alla svängarna då och då. Så jag vet inte riktigt vad jag ska säga om boken. Den är charmig, helt klart :) Jag tror det finns många bra äldre böcker som fortfarande är gångbara för dagens ungdomar.. men det är svårt att få upp ögonen på dom när omslagen är så mossiga som de är ;)

    SvaraRadera