fredag 16 november 2012

Årets bokomslag 2

Här kommer mina bidrag till årets bokomslag och vad svårt det var att välja ut dem! Till slut kom jag fram till dessa tre:

 Cursed av Benedict Jacka. Här har vi ett bra exempel på att det räcker med titel och författare! Jag gillar hur Londons olika landmärken växer in i titeln och att bakgrunden ser ut som pergament.
 Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Boken kom ut i pocket i år och då fick det behålla samma omslag som den inbundna boken. Jag gillar böckerna (såklart!) och känslan av sommar. Sen tycker jag att det är kul med en bok som känns positiv när man tittar på den! (Det finns ju så många eländiga ungdomsböcker med trista framsidor).
Rubinröd av Kerstin Gier. Tycker att den här boken är väldigt söt, och figurerna påminner mig om en skuggteater.

2 kommentarer:

  1. Rubinröds omslag var väldigt lockande och ser spännande ut! Har du läst den? Det finns, som tur är, många fina bokomslag!!

    //Alex

    SvaraRadera
  2. Nej, jag inte läst den men jag vill gärna göra det. Jag funderar på att köpa den till mig själv i julklapp ;)

    SvaraRadera