måndag 10 december 2012

Julböcker

Har ni några speciella julböcker som ni minns eller tar fram till jul?

Pettson får julbesök är klart en av mina favoriter! Trots att gubben är lite sur och ledsen, men jul blir det i alla fall!
Och vad det gäller julmusik ska det vara hederliga gamla julsånger. Hörde precis Lady Gagas jullåt på Spotify och det var nog bland det sämsta jag hört.

Pettson får julbesök




Astrid Lindgrens senaste "Tomten är vaken" är väldigt populär här på bibblan, men jag hade faktiskt gärna sett att någon annan hade illustrerat... Visst Kitty Crowther har ju speciell stil men jag tycker tyvärr att det ser lite barnsligt ut.

1 kommentar:

  1. Jag gillar också Pettson och Findus, men min favorit är Tomtemaskinen (den julkalendern var underbar). Kalabalik hos morfar Prosten av Eva Bexell är också en favorit (speciellt när Anton tar de julkort som prostparet fått och börjar dela ut dem till grannarna). Om man ska lyssna på något juligt tycker jag att Astrid Lindgrens julberättelser passar bra, bäst är om man hittar en CD-bok där det är Astrid själv som läser.

    SvaraRadera