måndag 3 juni 2013

Snart sommar!

Snart är det sommar och alla de där böckerna som man tänkt hela året "de ska jag läsa i sommar" kommer fram.

Har ni något speciellt på er sommarlista?

Här är min sommarlista (som säkerligen kommer fyllas på!) :
  • Katarina Von Bredow: du och jag
  • Suzanne Collins: Gregor från Ovanjord
  • Arne Norlin: Uppgörelsen
  • Arne Svingen: Balladen om en bruten näsa
  • Jan Henrik Nielsen: Som om hösten kom på sommaren
  • Emma Hamberg: Baddaren och Rosengädda nästa
  • Dorothy Koomson: Kvinnan han älskade
  • John Green: Förr eller senare exploderar jag
                    


                        


                                 

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Intressant läsning! Många jag inte känner igen, bland andra Emma Hambergs... Hoppas du kommer tycka om John Greens senaste - jag älskade den!

    Några böcker jag ser fram emot att läsa i sommar:
    (En del lite äldre):

    Syskonkärlek - Katarina von Bredow

    Pretty Little Liars (många elever har tipsat mig om serien)

    Isdraken - Mikael Enquist

    Någonting av författaren Aidan Chambers

    Du glömde säga hejdå - Sarah Dessen

    och många fler som jag inte kommer ihåg just nu...

    kram!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du har lite äldre på din lista! Pretty Little liars är väldigt populär här också, den finns ju som serie, tror att den går på 5:an. Katarina von Bredows böcker är ju alltid härliga att läsa :)

    SvaraRadera