torsdag 23 januari 2014

Läst och Läser

 



Läste precis ut Thomas Hallings senaste bok "Eddie 12 och hon som heter Elsa" eller om man vill- "Elsa 12 och han som heter Eddie". Boken är ju lite fiffig, man kan läsa den på två olika håll. Jag gillar tanken på att man får veta en händelse från alla sidor, så är det ju inte i livet. Vi ser bara händelser utifrån eget perspektiv, men här får vi veta både vad Elsa och Eddie tycker och tänker. Lättläst, passar klass 4-6 kan jag tänka mig.


Eddie 12 och hon som heter Elsa / Elsa 12 och han som heter Eddie (inbunden)
 
 
 
 
 
Samtidigt nu så började jag läsa i "Fjärde Riket" av Maria Nygren, men jag hade lite svårt att komma in i den, så det blev andra böcker emellan och under tiden...
 
 
Fjärde riket (inbunden)
 
 
 
 
Och läste för några veckor sedan ut den här:
 
 
Världens ände (inbunden)
 
Den var bra skriven, intressant och jag kan nästan känna hettan från en av de varmaste somrarna i Australien. Den fick mig att streckläsa, men samtidigt var jag lite besviken, jag trodde att den skulle ge mig mer än vad den gjorde. Samtidigt är det trevligt att läsa om ett land man inte alls har mycket koll på. Det är trevligt att skippa tråkiga vinter-Sverige för en stund.   
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar