lördag 22 december 2012

Only väg is upp av Emmy Abrahamsson

Jag gillade verkligen Emmy Abrahamssons första bok som heter Min pappa är snäll och min mamma är utlänning. Därför såg jag fram emot att få läsa hennes andra bok Only väg is up. Tyvärr måste jag säga att lika mycket som jag tycker om Min pappa är snäll och min mamma är utlänning så tycker jag inte om Only väg is up. Boken handlar om Filippa Karlsson som precis slutat gymnasiet. Hon reser till London där hon hoppas att hon ska komma in på The Royal Drama School. Filippa har hittat en bostad via nätet och hon är övertygad om att hennes nya liv i London kommer att bli toppen. Det blir det inte. Tyvärr så är detta en sådan bok där man nästan precis kan räkna ut vad som ska hända plus att den är så full av klichéer att jag inte kan låta bli att tänka att jag hade gjorde det bättre själv. Och vad Filippa än råkar ut för så tycker jag inte det minsta synd om henne (istället tänker jag skyll dig själv). Dessutom har författaren tappat humorn som jag gillade i hennes första bok.

Ytterligare två delar är planerade om Filippas liv i London, men jag tänker inte läsa dem.

Så om ni vill läsa något roligt läs Min pappa är snäll och min mamma är utlänning och undvik att ödsla lästid på Only väg is up.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar