fredag 24 februari 2012

Cirkeln av Mats Strandberg


Man fastnar lätt i boken i början. Den blir dock lite seg i mitten och jag hade nog slutat läsa den, men sen vände det. Historien känns mer som ett filmmanus än en bok, kanske har författaren tänk på detta. Har för mig att medförfattaren är regissör så det kan bero på henne. Men historien skulle nog göra sig bra för film. Ibland känns den lite lam att läsa när det handlar om trollkonst. Ska komma två böcker till i serien. Hade mycket höga förhoppningar på denna eftersom den var/är så omtalad men så bra är den faktiskt inte tyvärr.


Cirkeln

4 kommentarer:

  1. Har oxå läst denna och håller absolut med dig. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om boken om jag ska vara ärlig... Den är fortfarande ett stort frågetecken för mig... Och jag fick verkligen tvinga mig igenom den, men är ändå nöjd med att ha läst ut den. Står på kö på del 2 nu, ska komma snart. Eld heter den väl, om jag inte minns fel?

    SvaraRadera
  2. Ja det känns som man borde ha läst den här. Den kommer ju säkert bli film också känns det som! Jajjemän, enligt Adlibris heter nr 2 Eld. Ska man behöva läsa allihopa? :P

    SvaraRadera
  3. Hm, ingen aning... en planerad trilogi är det väl? Tänkte ha med "Eld" till mitt bokprat som vi ska ha för personalen i april, så får man en liten morot ;P Känner nog ändå att jag vill läsa den, fast har inga höga förväntningar (som jag hade inför ettan).. kanske blir läsupplevelsen bättre då? :)

    SvaraRadera
  4. Japp så tre stycken ska det väl bli :) Spännande att du presenterar böcker för personalen. Bra idé att ta till vara på!

    SvaraRadera