onsdag 22 februari 2012

Sanningen om Alice

Mitt första boktips är den psykologiska thrillern Sanningen om Alice av Rebecka James - en hypad debut som kom ut i mars 2011. På engelska heter boken "Beautiful Malice" som betyder vacker illvilja eller elakhet, vilket stämmer väldigt bra in på en av huvudpersonerna i boken...

Sanningen om Alice handlar om Katherine som mist sin lillasyster Rachel på ett fruktansvärt sätt och hon gör allt för att glömma sorgen och minnena av systern. Hon flyttar till en annan stad och byter efternamn, men lyckas ändå inte riktigt göra sig av med mörkret som hon bär på i hjärtat. Så träffar hon Alice och de blir bästa vänner med en gång. Allt verkar perfekt på ytan - Alice är cool, rolig och snäll och det känns som om det alltid har varit de två. Och Katherine lär sig att uppskatta livet som hon gjorde innan den där kvällen då Rachel dog... Men Alice döljer någonting - det är inte av vänskap hon har kommit in i Katherines liv, nej det är någonting helt annat...

Sanningen om Alice


Sanningen om Alice är otroligt spännande och när man läser den får man hela tiden en krypande känsla längs ryggraden... Det är som om man hela tiden vet vad som ska hända, fast ändå inte...

Läs den! :)

3 kommentarer:

  1. Den här har jag också varit sugen på att läsa :) Men är det bara jag som inte kan se bilden?

    SvaraRadera
  2. Åh, den måste du bara läsa Alex! Jag ser bilden, kanske dum kommentar, eftersom jag har lagt upp den... ;) Kan ju alltid lägga upp den igen och se om fler inte ser den...

    SvaraRadera
  3. Ska försöka hinna med denna snart! Jag lade in en ny bild så nu hoppas jag att den syns okej :)

    SvaraRadera