fredag 26 oktober 2012

En fredagslista...

Hej!

Hjälp mig att fylla i listan, om ni vill, så gör vi en fredagslista tillsammans :)

Omslagsbild: Äta djur              

En bok jag...

har läst ut nyligen:
DELIRIUM av Lauren Oliver.

  
läser just nu:
BOKTJUVEN av Markus Zusak.



ska läsa på höstlovet:
TRETTON SKÄL VARFÖR av Jay Asher.



kan rekommendera:
ÄTA DJUR av Jonathan Safran Foer.


lyssnar på i bilen:
SVINALÄNGORNA av Susanna Alakoski.

tycker är gullig, fin och sorglig (för mindre barn):

LEGENDEN OM SALLY JONES av  Jakob Wegelius.

 Legenden om Sally Jones





Hoppas ni får en skön helg och lov om ni inte jobbar!!! Vissa vet jag, kommer få en underbar vecka på jobbet, har jag hört! :)

/Bella

2 kommentarer:

  1. Läst ut nyligen: The white devil av Justin Evans. Bra bok, en lagom spökhistoria.

    Läser just nu: The golden lily (del 2 i serien Bloodlines) av Richelle Mead.

    Ska läsa på höstlovet: Måste försöka bli klar med Dash och Lilys utmaningsbok (har glömt vad författarna heter).

    Kan rekommendera: Bilbo av Tolkien. Läs den innan filmen kommer!

    Lyssnar på i bilen: Rix FM ;)

    Tycker är gullig, fin och sorglig (för mindre barn): Oj vad svårt... drar nog till med Draken med de röda ögonen.

    Ha en trevlig helg! Mitt lov kommer att bestå av PBL och grupparbete men det får gå!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul, jag skriver (trots att det är tisdag!)

    Läst ut nyligen: Instängd av Torsten Bengtsson

    Läser just nu: Delirium av Oliver och Huset där humlorna bor av Casta

    Läste på höstlovet: Ingen du känner av Wahldén

    Kan rekommendera: Pricken! Kaspar en kunglig katt av Morpurgo, Iris Karlssons värsta sommar av Lindell och alla Pettson och Findus böckerna!

    Lyssnar på i bilen: Rix Fm

    Tycker är gullig, fin och sorglig för mindre barn: Pricken av Rey,
    God natt min katt av Skugge

    SvaraRadera