fredag 14 september 2012

Barnbokskatalogen 2012-2013

Jag var inne på Bokjuryns hemsida och såg att den nya katalogen över 2012-2013 släpps 27 september! Om ni inte redan har beställt till era bibliotek är detta verkligen något som uppskattas av både barn som förälder.
Man kan beställa bokmärken och affischer ingår i varje tidning. Helt gratis och man får beställa hur många man vill :)
Målet med det hela är att barnen ska rösta på sina favoriter och de kan även vara med och tävla. Förra året gjorde jag så att jag gick ut och presenterade så många böcker jag kunde från katalogen för år 3,6 och 9 men alla klasser fick röstlappar som de lämnade in till mig som sedan räknas och skickas till Bokjuryn.

http://barnensbibliotek.se/Barnbokskatalogen/OmBarnbokskatalogen/tabid/584/Default.aspx

Redan nu kan man lägga en beställning, men katalogen kommer som sagt 27 september.



2 kommentarer:

  1. Vad kul att den nya katalogen snart är här! Jag tycker att den är jättebra för att få en överblick över årets utgivning. Tyvärr så hinner man ju inte läsa allt och då är katalogen bra för genom den kan man få en uppfattning om böcker och då är det lättare att tipsa om dem.

    SvaraRadera
  2. Ja precis :) Man märker snabbt också på barnen vilka böcker som blir populära eftersom de frågar efter dem i katalogen.

    SvaraRadera