måndag 27 augusti 2012

Jellicoe Road av Marchetta

Hej! Vill gärna lägga ett snabbt litet inlägg om boken Jellicoe Road eftersom vi pratade en del om den när vi sågs i somras. Jag hade tur och fick med den förra veckan, perfekt till Turkietresan.

Men ack, jag blev en smula besviken! Hade förväntat mig "högt upp i det blå, måste läsa klart, hungerspelsbra" Njaaa... Visst, jag läste klart den och tycker verkligen att historien har sina stunder, men jag får ändå inte den där megaWOWkänslan. Kanske har jag inte hunnit tänka över historien tillräckligt? Må så vara. Det var många namn att hålla reda på och det är verkligen min Akilleshäl, det måste jag erkänna.

Nu överlåter jag till er andra att läsa och tycka till :)

Jellicoe road

3 kommentarer:

  1. Jag står i kö på denna, och jag längtar efter att få läsa den. Jag har hört både positiva och negativa reaktioner på boken och det ska bli spännande och se om jag kommer att tycka om den eller inte.

    SvaraRadera
  2. Hej på er!

    Jag läser ju denna för tillfället och är nog beredd på att hålla med dig Alex... Jag tyckte framsidan var väldigt fin.. Och de första sidorna var lite intressanta. Men sedan blev allt bara grötigt och jag har svårt att hänga med i berättelsen. Vad handlar den egentligen om??? (Ska tillägga att jag inte har gett upp hoppet än). ;)

    SvaraRadera
  3. Ja så kände jag också: vem är huvudpersonen egentligen?? När jag läst ut den förstod jag att man skulle haft mycket mer fokus i början även på den lilla "berättelsen" i kursiv stil som vävs in. Då kanske jag hade hängt med lite bättre.

    SvaraRadera