lördag 16 juni 2012

Little Darlings av Wilson

Just nu läser jag Little Darlings av Jacqueline Wilson (jekla krångligt förnamn tycker jag!)

En av mina Bokslukare sa förra veckan att det var den bästa boken hon någonsin läst så då blev jag lite nyfiken.

och visst är den bra, jag har inte hunnit läsa klart den än i och för sig, men det är ju inte den bästa jag någonsin läst men den är ganska kul, allvarlig och en bladvändare. Jag tycker Wilson skriver mycket bra, men huvudpersonerna känns väldigt vuxna trots att de bara ska vara 11 år.

Man blir helt sjukt arg på mammorna i de två olika familjerna, eller ja alla vuxna är ju totalt kocko...

Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Haha :) Kul du skriver :) Denna har jag ju också kikat på en del där den stått i hyllan... blir lite nyfiken nu med, men hjälp vad mycket som ska läsas!! Sommarlovet kommer lägligt.

    SvaraRadera