måndag 25 juni 2012

Skriv om och om igen

Jag måste tipsa er om Skriv om och om igen av Ylva Karlsson och Katarina Kuick. Det är en inspirationsbok för skrivande i alla dess former. Författarna ger många bra tips och boken är överfylld av olika skrivövingar. Och jag älskar layouten! Det finns inte en sida som är den andra lik- det är olika typsnitt, färger, illustrationer, foton m.m. Jag tror att boken skulle kunna användas i skolan (till exempel på svenskan). Det här är en sådan bok aldrig tar slut, man upptäcker något nytt varje gång man läser den. Läs den och bli inspirerade!



2 kommentarer:

  1. Så fin boken var! :) Roligt också att du tycker den kan funka bra till undervisning i svenska. Det ska jag komma ihåg att tipsa lärarna om :). Vi syns snart :)

    SvaraRadera
  2. Smart tips! Speciellt till lärarna ;)
    Jag skulle så gärna själv vilja ha skrivarkurser här på bibblan!Men det gäller ju att man är duktig och pedagogisk. Likaså teater är något som jag skulle vilja prova på att ha någon kurs i t.e.x på lov :)

    Har ni något sånt där annat förutom litteraturförmedlingen som ni skulle vilja testa på?

    SvaraRadera